Hjem > Nyheter > Rooney, Vidic og Giggs nominert til «Ballon d’Or» – Gullballen.

Rooney, Vidic og Giggs nominert til «Ballon d’Or» – Gullballen.

Hva har Giggs til felles med Messi, C.Ronaldo, Rooney, Villa, Ibrahimovic, Iniesta, Gerrard, Torres, Vidic, Xavi, Eto’o, Ribery, Kaka, Benzema og et fåtall till? Jo, på bakgrunn av sist sesong er han regnet som en av verdens aller beste spillere og nominert til prestisjefylte gullballen.

Ikke bare er han nominert til selveste gullballen. Av VG Netts lesere er han nå nummer to bak Messi på listen over favorittene. 10% mener Giggs sist sesong var verdens beste spiller. Tror det begynner å bli på tide å slå fast at min påstand sist sesong om at Giggs var vår beste midtbanespiller kanskje ikke var så håpløs likevel. En svak nier av 10 mulige var kanskje på sin plass? Eller tar alle feil?

Giggs rangert som nummer 2 i verden av VG Netts lesere.

Når vi vet at Giggs denne sesongen har åpnet minst like sterkt, så er det bare å glede seg til fortsettelsen :-)

Categories: Nyheter Tags:
Line Break

Om skribenten: AVJ

Lidenskapelig og livslang Man Utd fan. Småarrogant, kunnskapsrik og provoserende aktør på diverse nettforum. Man Utd diskusjoner lever sitt eget liv, det eneste som er sikkert er at AVJ stort sett har rett.


  1. Haakon
    18 oktober 2009 @ 19:31 | #1

    Som du selv sier er Ronaldo også på den listen. Han var Man Utd-spiller på det tidspunktet du selv nevner.

  2. Ufe
    18 oktober 2009 @ 21:17 | #2

    Nå synes jeg det er på tide du vinner deg en diplom, en pokal, et kortspill, en medalje eller noe. Du er jo fullstendig besatt av tanken på å «vinne» diskusjoner. Det letteste må jo være å ha en helt egen blogg der du garantert kommer til å vinne alle diskusjonene.

  3. AVJ
    18 oktober 2009 @ 21:41 | #3

    Haakon :
    Som du selv sier er Ronaldo også på den listen. Han var Man Utd-spiller på det tidspunktet du selv nevner.

    Siden C.Ronaldo var Man utd spiller kan ikke en sentral midtbanespiller ha spilt til en svak nier?

  4. AVJ
    18 oktober 2009 @ 21:57 | #4

    UFE:
    Giggs er ikke god nok til startoppstilling. At han får lagets høyste karakter viser vel at du ikke er helt på bølgelengde med meg og SAF.

    AVJ:
    Er ikke Giggs god nok for startoppstillingen? Carrick, Giggs, Fletcher, Anderson og Scholes er de som har rotert på de sentrale plassene
    Jeg mener Giggs har vært den beste av disse spillerne, med Carrick som nr.2.

    UFE:
    Giggs Uniteds beste spiller. Mulig du har hatt noe sterkt i koppen i dag. Giggs Uniteds beste spiller. Du e jo fullstendig bedøvd.

    AVJ:
    Jeg skrev at jeg mente Giggs har vært den beste av de som har rotert på de 5 midtbaneplassene, med Carrick som en nr.2
    Jeg har å skrevet at jeg mener Giggs er en av kandidatene til å bli årets spiller

    UFE:
    Klart Giggs er i Europatoppen. Men han er ikke på langt nær Uniteds beste midtbanespiller. Han er heller ikke blant verdens beste midtbanespillere slik Carrick er. Giggs er en veldig god spiller som får (og trenger) å hvile så mye at han kommer inn og preger kamper. Med en fullt uthvilt tropp vil Giggs starte på benken. En spiller i verdenstoppen trenger ikke 14 dager hvile mellom hver kamp for å være god.

    AVJ:
    PL, CL og VM mesterne Man Utd har mer enn 1 verdensklasse spiller på midtbanen. Legenden Ryan Giggs – som UFE mener aldri spiller men som likevel er den som har servert flest målgivende pasninger denne sesongen og det fra en sentral midtbanerolle, er en annen verdensklasse spiller på Man Utds midtbane. Denne sesongen har han vært helt enorm og han har startet de viktigste kampene.

    UFE:
    Du misser jo poenget. Carrick er mye bedre enn Giggs, heldigvis siden Giggs snart er 70 og Carrick kan brukes noen år til. Hadde det vært slik at Giggs er vår beste spiller hadde jeg blitt skikkelig bekymret. Det er verken jeg eller SAF. I tillegg mener jeg at både Park, Scoles, Fletcher og Ronaldo er bedre midtbanespillere enn Giggs, alt sett under ett.

    AVJ:
    Carrick og Giggs er ikke identiske spillere, de har komplementære ferdigheter men jeg synes at Giggs har vært den beste sentralt denne sesongen sett under et og han har vært langt mer stabil enn Carrick

    UFE:
    AVJ har det med å utrope folk til kommende/etablerte verdensstjerner, det er bare å se på omtalen han ga 15-16 åringene tidligere her på UN.com. Men det er jo helt greit, vi synes om forskjellige spillere, men at Giggsy er Uniteds beste spiller, den kommer det til å ta en stund før jeg kommer meg over…

    Så kommer nicket “United we stand”, som nå UFE har innrømmet å stå bak. Se hva han skrev med dette nicket:
    Jeg er enig med UFE at det er å ta hardt i å påstå at Giggs har vært vår beste midtbane og angrepsspiller. De fleste må vel være enig i at vi har noen som er bedre.

    ————————————————————————–

    Hvem bør kåres til vinner av denne diskusjonen? Dette er utgangspunktet i prestisje-konflikten om Giggs.

    Liker spesielt påstanden om at Giggs ikke er god nok for Man Utds førstelag, at Giggs ikke er i nærheten av så god som Carrick (!?!), at Giggs hviles god og dermed kan komme inn (?) og prege kamper, at Giggs snart er 70, at han er innbytter med en fullt uthvilt tropp og at Scholes, Fletcher og Park i tillegg til Carrick er bedre midtbanespillere enn Giggs.

    Hehe. :-)

    Nå er han rangert som nummer 2 i verden av flere hundre VG Nett brukere. For sist jeg sjekket hadde 10% av 3000 brukere rangert han som den mest opplagte til å få gullballen.

    På tide å innrømme at jeg hadde rett i diskusjonen over? hehe

  5. Vegard
    18 oktober 2009 @ 22:29 | #5

    Kan du gjøre det en annen plass enn å bruke innlegg på UN?

  6. Robert Nyheim
    18 oktober 2009 @ 22:32 | #6

    enig. er vel strengt tatt fakta og nyheter som bør frontes på innleggene.

  7. Vegard
    18 oktober 2009 @ 22:36 | #7

    Gode, saklige kommentarer, gjerne subjektive er også ønskelig.

    Men for øyeblikket blir dessverre ethvert innlegg brukt for å fronte Ryan Giggs som verdens beste fotballspiller og å angripe alle som er uenige.

  8. AVJ
    18 oktober 2009 @ 22:40 | #8

    Er det ikke en nyhetssak at Ryan Giggs er nominert til å bli årets spiller i Europa?

  9. AVJ
    18 oktober 2009 @ 22:41 | #9

    Manutd.com og united.no har forøvrig like saker idag.

    united.no: Giggs Europas beste?

  10. Vegard
    18 oktober 2009 @ 22:43 | #10

    Jo, absolutt.

    Men, «Tror det er på begynner å bli på tide å slå fast at min påstand sist sesong om at Giggs var vår beste midtbanespiller kanskje ikke var så håpløs likevel. En svak nier av 10 mulige var kanskje på sin plass? Eller tar alle feil?» er vel verken en nyhetssak eller interessant.

    Jeg orker heller ikke en diskusjon rundt dette, det var bare min mening. Jeg synes det er mye mere interessant når du skriver kommentarer der du bruker kunnskapen din om Man Utd på nye, spennende problemstillinger og saker som kan starte gode diskusjoner.

  11. Vegard
    18 oktober 2009 @ 22:44 | #11

    Du kan gjerne komme med disse angrepene i kommentarfeltet i ettertid, men å skrive det i innlegget er misbruk etter mitt skjønn.

  12. AVJ
    18 oktober 2009 @ 22:49 | #12

    At Ryan Giggs nomineres til nok en pris etter sin unike forrige sesong der han var bedre enn noensinne tidligere, er interessant, og det er verd å hylle mannen for det. I likhet med manutd.com, rom og united.no har nå denne bloggen hyllet Giggs for nominasjonen og det famtum at 300 unike VG Nett brukere har stemt på Giggs som den som bør vinne hele kåringen. Det sier litt om hva han egentlig presterte sist sesong, han ble ikke årets spiller bare fordi at han har vært med lenge. Han ble det fordi han tidvis var sinnsykt god, og enda mer overraskende: Han er det også denne sesongen.

    At man samtidig sparker litt til de som mener Giggs ikke er god nok for førstelaget, sant kommer med nedverdigende uttrykk som at «han hviles god», det får man overleve. Eventuelt kan man si det åpenbare: Ja du hadde rett, og sparkene blir uinteressant. ;-)

  13. Vegard
    18 oktober 2009 @ 22:53 | #13

    Gjør som du vil. Var bare et forsøk på konstruktiv kritikk.

  14. Robert Nyheim
    18 oktober 2009 @ 22:57 | #14

    poenget er vel at for alle oss andre så er ikke målet med denne bloggen å til enhver tid vise at man har rett. når du skriver et innlegg så representerer du alle vi som er med på denne bloggen. du kan da ikke sparke løs og disse andre når du skriver dine innlegg. det bør du holde til kommentarfeltet

  15. AVJ
    18 oktober 2009 @ 22:59 | #15

    Konstruktiv kritikk? At jeg bruker ethvert innlegg på å fronte Giggs som verdens beste spiller? Det er ikke konstruktivt, det er mer en pinlig usannhet.

  16. Vegard
    18 oktober 2009 @ 23:01 | #16

    Dersom du ikke skjønte poenget kan jeg like godt takke for meg i denne diskusjonen. Du får ha en god kveld.

  17. AVJ
    18 oktober 2009 @ 23:09 | #17

    Å at man ikke kan sparke løs og disse andre når man skriver et blogginnlegg var en merkelig påstand.

    At man kommer med sarkastiske spark til folk som har påstått – i fullt alvor – at Giggs ikke er god nok for laget, at han benkes når alle er uthvilt og at Park er bedre, det bør man tåle.

    Men jeg kan godt la være å skrive på bloggen. Holdte meg borte i 2-3 måneder og da var denne bloggen stort sett en uinteressant oversikt over – absolutt ingenting, med et svart begrenset antall kommentarer og diskusjoner. Dersom det er slik man forestiller seg en god blogg så lever jeg fint med det.

  18. AVJ
    18 oktober 2009 @ 23:12 | #18

    Fra nå av er jeg igjen kun leser av bloggen, venter spent på at Robert og Vegard skal poste innlegg som skaffer eksterne treff og som skaper diskusjon og temperatur.

    Kanskje blogg-ekspert Nyheim kan lage en artikkel om hva en god blogg bør inneholde? Hvordan skrive et godt innlegg uten et snev av sarkasme og uten å sparke i noen retninger.

  19. Robert Nyheim
    18 oktober 2009 @ 23:26 | #19

    haha. nok en gang hever du deg over oss andre. jeg syns det er flott at du engasjerer deg og skriver innlegg på bloggen. det er med på å gjøre bloggen interessant. mitt poeng er bare at når du skriver et innlegg, så representerer du unitednorge.com. Unitednorge.com er en blogg som vi startet opp sammen. for å tilfredsstille vår interesse for fotballaget manchester united. ikke for å lage en arena hvor du kan vise at du til enhver tid har rett.

    Og jeg mener som sagt at innlegg ikke skal inneholde personlige angrep på andre. du må gjerne komme med subjektive meninger om saken, så lenge de er saklige.

    Når du sier: «Holdte meg borte i 2-3 måneder og da var denne bloggen stort sett en uinteressant oversikt over – absolutt ingenting, med et svart begrenset antall kommentarer og diskusjoner», så beveger du deg på grensen til respektløshet. hvis du er den eneste som har noe å komme med, og den eneste som folk har noen interesse av å lese om, så kanskje du burde starte en egen blogg.

    et alternativ kan da kanskje være: AVJs superblogg – Mitt liv som Norges svar på Cantona

    PS: ikke gidd og diskuter med meg, jeg har rett uansett.

  20. Vegard
    18 oktober 2009 @ 23:27 | #20

    Ikke alle diskusjoner er gode interessante diskusjoner for den eksterne leser. Beklager at jeg gjorde et forsøk på å videreformidle kommentarer jeg har fått fra andre lesere.

    Dersom du skal stikke av med halen mellom bena hver gang du får litt kritikk er det greit for meg. Det er tross alt ikke din blogg alene, vi andre må også få lov å ytre våre meninger og tanker rundt bloggen.

  21. AVJ
    18 oktober 2009 @ 23:38 | #21

    Utfordrer Nyheim til å linke til sist han skapte en lengre og kanskje interessant diskusjon om Man Utd? Når gjorde Vegard det?

    For å skape diskusjon og debatt trenger man noen til å trigge partene, at jeg vet at jeg kan dette best og dermed framstår som arrogant er og har alltid vært på nettforum den beste forutsetning for å starte diskusjoner.

    At Nyheim og mini-Rafa later som at AVJs blogginnlegg er en personlig belastning, er grunn nok til å takke for meg. Haakon kommer til å holde denne bloggende såvidt flytende sålenge han gidder, men pass på: Ikke slipp noen kontroversielle til. De kan finne på å slenge sarkastiske bemerkninger til folk som mener Giggs ikke er god nok for Man Utd. Hehe

  22. Vegard
    18 oktober 2009 @ 23:40 | #22

    Nok et prov på en fantastisk selvinnsikt og evne til å ta i mot kritikk. Hehe

  23. Vegard
    18 oktober 2009 @ 23:47 | #23

    Dersom du ikke klarer å skape gode diskusjoner uten å disse UFE i hvert eneste innlegg du skriver kan du like godt la være for min del.

    Men som jeg har sagt tidligere, «Gode, saklige kommentarer, gjerne subjektive er også ønskelig. »

    og,

    «Jeg synes det er mye mere interessant når du skriver kommentarer der du bruker kunnskapen din om Man Utd på nye, spennende problemstillinger og saker som kan starte gode diskusjoner.»

    Dersom du kunne vurdert kritikken i steden for å legge deg i skyttergrava hver gang tror jeg vi hadde fått mange gode diskusjoner der eksterne lesere også orker å kommentere.

    Slik det er nå er det bare jeg, du og UFE som diskuterer i ring. Det er ikke spesielt givende for noen. Når andre kommenterer at de ikke gidder å lese bloggen pga dette mente jeg at det var greit å ta det opp. At du til stadig også må bruke smålige hersketeknikker i stedenfor å holde en saklig diskusjon sier vel sitt.

  24. Robert Nyheim
    19 oktober 2009 @ 00:00 | #24

    Det er forskjell på å være arrogant og være respektløs, og rett og slett på grensen til å virke som en usympatisk idiot. Hver gang noen såvidt kritiserer det du skriver, så går du til personangrep mot alle andre som ikke er enige med deg.

    Vi har da aldri tvilt på at du er united-supporter på hele din hals. Likevel sier du at vi andre ikke er fans. Enten fordi vi bor på hybel, eller fordi vi er født på 80-tallet. Hersketeknikker har du vel heller aldri hatt noen problemer med å benytte.

    Du sier at du er som Cantona. Du vet best. Og dermed er det ingen vits å diskutere med deg. Hvorfor er det da slik at stort sett alle andre er uenige. Kanskje har du rett angående Giggs, og gratulerer. Men hvis du ser på alle andre på denne bloggen, inkludert mange av de som skriver kommentarer, så ser du at de er åpen for innspill og meninger. Når man går inn i en diskusjon med fasiten allerede i handa, så vel diskusjonen rimelig dødfødt uansett.

    Jeg syns det er dumt hvis du nå bestemmer deg for å stikke med halen mellom bena, som vegard så fint sier det. du er med på å skape debatt og til tider morsomme diskusjoner. Men når vi andre, vi som startet unitednorge.com, og som lot deg få være med, kommer med konstruktiv kritikk av det du skriver, og hvorfor vi mener det er feil, så bør du kanskje kunne tenke etter og i det minste være bittelitt ydmyk. Isteden for å oppføre deg som en 5-åring og stikke med en gang du ikke får viljen din.

    Jeg skjønner at målet ditt med denne bloggen er å bevise at AVJ alltid har rett. For oss andre handler denne bloggen om å ha det gøy og skrive rundt laget vårt. Og når du skriver at Haakon kanskje greier å holde bloggen flytende i en liten stund hvis han gidder, så er jo det helt ute på jordet. Jeg vil påstå at Haakon har bidratt 100 ganger mer til denne bloggen enn du har, og han har postet helt klart flest saker. Og Haakon kan til og med innrømme at han har feil fra tid til annen. Fantastisk.

    Men som sagt. Håper du ikke stikker av. Det vil ikke gagne UN. Men hvis du bestemmer deg for å dra, så får vi ihvertfall bukt med ordelingsfeilene som kommer til syne i hver tredje linje :)

  25. Haakon
    19 oktober 2009 @ 00:01 | #25

    UFE: Du kan jo innrømme at du tok feil angående Giggs. Hehe. Så slipper vi dette.

  26. andreij
    19 oktober 2009 @ 00:08 | #26

    Amen Robert, du fikk sagt det oss alle tenker.

  27. AVJ
    19 oktober 2009 @ 00:35 | #27

    Et siste innlegg:

    Jeg vet at jeg kan dette best. (Man Utd) Usympatisk idiot eller bare arrogant. So fucking what. Det hender likevel at jeg er for optimistisk i mine vurderinger, men jeg legger meg langflat og korrigerer de vurderingene så snart jeg innser feil. Som jeg har gjort med Macheda, Evra og at jeg trodde Giggs skulle slite med å leve opp til sist sesong. I motsetning til UFE kan jeg legge meg flat og korrigere mitt syn. Han korrigerer det etter som han innser at han har feil, men han innrømmer det ikke.

    Nyhemi påstår at «alle» er uenige i det jeg skriver. Nærmest alle. Vel, jeg har vært i 4 diskusjoner hvor jeg har satt min personlige integritet på spill, og hvor jeg har latt meg provosere.

    - Hvorvodt Giggs var Man Utds beste sentralemidtbanespiller og fortjente en svak nier på en børs hvor Man Utds spillere ble vurdert etter bidrag til suksessen fra 0-10. Han ble i ettertid kåret til årets spiller og nominert til gullballen. Kan det tenkes at han faktisk var så god som jeg forsiktig antydet?

    - Tidlig tolket jeg situasjonen rundt Tevez dithen at han ikke kom til å forbli Man Utd spiller. Er han Man Utd spiller?

    - Jeg har stått bak Berbatov hele tiden, tiltross for hets og sjikane mot han fra feks UFE. Der begynner vinden å snu, han vinner endelig fansens tillit. Mange har tvilt, jeg har hele tiden hatt uendelig med tiltro til Berbatov.

    - Nani. Jeg har hatt og har enorm tro på Nani. Bommer jeg legger jeg meg flat.

    Jeg har heller ikke påstått at jeg har bidratt mer enn Haakon. Langt derifra. Interessant tolkning faktisk. Jeg har tvert imot påstått at han er den som vil holde bloggen flytende, han er den som til nå har gjort det. Selv om det fra nå av blir uten mine provokasjoner og sarkastiske spark. For de er jo en personlig belastning for Nyheim og Vegar «Lille-Rafa». Sitat: «når du skriver et innlegg så representerer du alle vi som er med på denne bloggen. du kan da ikke sparke løs og disse andre når du skriver dine innlegg.»

    –> Hehe, altså min ironisering over UFEs Giggs slakt er en personlig belastning, kan det virke som. Det er poenget her. Jeg er hardhudet, men påstander som går ut over min personlige integritet som blogger og synser, det aksepterer jeg ikke. En framstilling i retning av at jeg er et problem er en for mye, og jeg kommer ikke til å tigge og be om å fåp skrive mer.

    Takk for meg. For unitednorges del håper jeg Haakon fremdeles gidder bruke tid på å dra igang diskusjoner.

    PS. Vegard hevder at ingen gidder diskutere fordi jeg er for kontroversiell. Hehe. Jeg anbefaler Vegard til å se over innleggene i kommentarfeltene engang til. Telle antall innlegg i «mine» diskusjoner, telle antall ulike nick som er involvert, så kan de sammenlignes med øvrige.

    Lykke til videre.

  28. hurraguttn
    19 oktober 2009 @ 00:36 | #28

    AMEN!!!!

  29. Vegard
    19 oktober 2009 @ 00:50 | #29

    Du er så hardhudet at du legger på sprang hver gang du møter kritikk.
    Enten du unnlater å svare på spørsmål som stilles til deg direkte eller du tar en «pause» fra bloggen.

    Jeg har aldri hevdet at ingen gidder å diskutere fordi du er for kontroversiell, men fordi det blir diskusjoner uten dybde. Der det handler om at du skal vinne diskusjonen i steden for å legge frem dine argumenter på en god og saklig måte. Svaret ditt er jo et godt eksempel.

    «PS. Vegard hevder at ingen gidder diskutere fordi jeg er for kontroversiell. Hehe. Jeg anbefaler Vegard til å se over innleggene i kommentarfeltene engang til. Telle antall innlegg i “mine” diskusjoner, telle antall ulike nick som er involvert, så kan de sammenlignes med øvrige.» – Til det innlegget med mest kommentarer, 71 har du, jeg og UFE 67 kommentarer, Haakon har 3 og murmern 1.

  30. Vegard
    19 oktober 2009 @ 01:00 | #30

    Og i tilfellene der andre har kommentert er det nettopp en kommentar som, «Amen Robert, du fikk sagt det oss alle tenker.» eller «AMEN!!!!», ingen andre deltar i diskusjonen.

    Jeg setter pris på ditt bidrag, når du kommer med gode innlegg der du viser kunnskapen du utvilsomt besitter. Men den siste tiden har du bare hatt hevnlyst og benyttet enhver anledning til å angripe alle andre.

    Folk som leser bloggen nå, leser for å få seg en god latter, ikke for å lese om saken og kanskje komme med innspill. Dersom det er hensikten med bloggen har vi nok gjort en god jobb.

  31. thomas
    19 oktober 2009 @ 11:45 | #31

    men det er vel liten tvil om at min pappa er mye sterkere enn alle deres.

  1. Ingen tilbakespor enda.

Easy AdSense by Unreal